Lördag

Hehe.. Jag berättar bara om kvällen. Den är definetivt värd att minnas, tro mig ;)
Jag började att dricka lite hemma, inte alltför mycket. Sen bar det av till Linnea. Där hade jag en massa massa kul :)
Vi spelade Diamanten säkert 15-20 gånger. Vi satt med spelet i 3,5 ialf :P
Jag skrattade så att jag började gråta 2 gånger. Det var riktigt kul kan jag säga. Det var nog nåt som jag behövde tror jag.

Sen så var det det här med att ta sig hem också. För mig var det inga problem alls, men för vissa andra var det väldigt stora problem.. Hemfärden från Linnea började vid ca 02.00 och var hemma efter 45 minuter. Hemma 02.45 med andra ord. Jag kan ju berätta lite vad som hände på hemfärden. Jag nämner inga namn.. Men ialf. Vi började att gå med cyklarna hem från Linnea för att personen jag skulle ha med mig hem var för full för att kunna cykla. När vi hade kommit ca 300 meter så var personen kissnödig. Det slutade med att denna satte sig i vägen för att kissa. Tur att det inte kom några bilar.. Inte lätt att kissa när man är redlös må jag säga. Sen så fortsatte färden hem. Då envisades personen att hon visst kunde cykla. Jag försökte att stoppa henne, men det gick inte. Så hon satte sig på cykeln och började trampa. Hon tog sig 2 meter sen störtade hon rakt ner i vägen. Lyckat om du frågar mig. Hon kunde knappt stå på sina egna ben och hon trodde själv att hon kunde cykla. Så dumt det kan gå. Men då slutade det som det gjorde också :P Rakt ner i asfalten. Hon har inte mitt medlidande. Hon får skylla sig själv. Efter vurpan så fortsatte vi hem till mig. Vi hade 1 km kvar. Den biten gick vi. Emellanåt så var jag tvungen att ha både cyklarna i händerna. Lite besvärligt, men det gick. Vi kom hem till mig tillslut.
Och där var helvetesfärden från Halla till Byn över. 1,5 km tog 45 minuter. Hallelujah säger jag. Det var nog de 45 längsta minuterna i mitt liv.
Hon överlevde vurpan. Men det gjorde inte den stackars cykeln.
Det finns ett ord som beskriver denna vansinnes färd hem till mig och det är KAOS.
Tur att jag var nykter då ialf. Jag undrar hur det hade slutat annars haha! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0